Мета внутрішкільного контролю полягає в:
·
зборі оперативної та стратегічної інформації для
створення системи внутрішкільної педагогічної інформації;
·
своєчасному виявленні й виправленні,
попередженні збоїв, помилок і недоліків у організації та здійсненні педагогічного
процесу;
·
допомозі вчителям у підвищенні педагогічної
майстерності, в оволодінні сучасними технологіями, ефективними методами
навчання і виховання;
·
підвищенні рівня навчально-виховної роботи та її
конкретних результатів;
·
поширені передового педагогічного досвіду;
·
упорядкуванні системи та переведенні її в новий
якісний стан.
На сучасному етапі в умовах демократизації
школи суттєво змінюються функції внутрішкільного контролю.
Функції внутрішкільного контролю
1.
Інформаційна
– створює правдивий масив інформації про якість освіти в ЗНЗ.
2.
Діагностична
– фіксує реальний стан освіти у навчальному закладі.
3.
Прогностична
– виявляє стратегію та тактику розвитку освіти у навчальному закладі.
4.
Управлінська
– впливає на мету, зміст та методи управлінської діяльності.
5.
Педагогічна
– вибудовує цілісність процесу навчання, виховання та розвитку учнів.
6.
Адаптаційна
– мінімізує негативні наслідки сучасної ситуації, що дає можливість створити
середовище розвитку дитини.
Форми і методи контролю
№
|
Демократизовані
форми контролю
|
Найбільш
відповідні їм класичні форми контролю
|
Інші
класичні форми контролю
|
1
|
адміністративний
|
класно-узагальнюючий
попередній
оглядовий
|
персональний
тематичний
фронтальний
|
2
|
колективний
|
фронтальний
тематичний
|
персональний
оглядовий
|
3
|
взаємоконтроль
|
персональний
оглядовий
тематичний
|
попередній
|
4
|
самоконтроль
|
персональний (до себе самого)
|
потенційна
готовність до високих результатів контролю в будь-якій формі
|
На практиці в нашій школі склалися
певні форми, традиції відвідування уроків для отримання найбільш об’єктивної
картини рівня викладання, якості навчальних досягнень учнів. Це:
· відвідування всіх уроків в одного вчителя,
відведених на вивчення певної теми водному класі (вивчення системи уроків);
· відвідування всіх уроків в одного вчителя
протягом навчального дня в різних класах (вивчення відповідності методичних
прийомів віковим особливостям учнів);
· відвідування всіх уроків в одному класі протягом
двох-трьох днів (класно-узагальнюючий контроль);
· відвідування уроків у різних вчителів і в різних
класах з метою вивчення певного питання (тематичний контроль);
· відвідування уроків в експериментальних і
контрольних класах (у разі потреби) для визначення ефективності запропонованої
методики викладання.
Експертний контроль за веденням учнівських щоденників
Клас ____________________кількість учнів у класі _________________________
Класний керівник ______________________________________________________
Дата перевірки ________________________________________________________
Мета перевірки ________________________________________________________
_____________________________________________________________________
Кількість щоденників___________________________________________________
Висновки_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Рекомендації
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Схема аналізу виховного заходу
І. Загальні відомості.
· Тема виховного заходу. Актуальність теми, її вмотивованість. Відповідність віковим особливостям, запитам, інтересам дітей.
· Мета заходу, її чіткість, конкретність, доступність всім учасникам виховного процесу. На розв’язання яких виховних задач спрямована.
· Форма заходу. Доцільність вибраної форми.
· Відповідність меті виховання рівню розвитку дитячого колективу, віковим особливостям дітей.
· Дата проведення заходу, школа, підрозділ керівника.
ІІ. Підготовка заходу.
· Ініціатори та організатори виховного заходу.
· Участь дітей у підготовці і проведенні заходу: масовість, активність, самостійність, ініціативність, відповідальність.
· Роль класного керівника у підготовчому процесі та проведенні виховного заходу: стиль і тон спілкування з учнями, педагогічний такт, емоційність, активізація позитивних досягнень та ін.
· Наявність і продуманість плану і програми заходу.
· Якісь і доцільність оформлення місця проведення заходу.
· Використання обладнання, наочності та ін., в ході заходу, їх доцільність, естетичне оформлення.
ІІІ. Зміст заходу.
· Відповідальність змісту заходу меті, завдання і формі проведення. Оптимальність вибору змісту, його пізнавальна, емоційна наповненість.
ІV. Проведення заходу.
· Організаційний етап.
─ Точність і організованість початку заходу.
─ Ставлення учнів до заходу: інтерес, активність, дисциплінованість, культура поведінки, культура мови.
─ Підготовка учнів до активного сприйняття нової інформації.
· Мотиваційний етап
─ Чіткість і емоційність розкриття мети і задач заходу.
─ Націлення дітей на уважну роботу, пошук відповідей на поставлені питання, формування власної позиції, висновки.
· Реалізаційний етап.
─ Відповідність ходу заходу його програмі.
─ Оптимальність вибору методичних прийомів, використаних в ході заходу.
─ Вплив виховного заходу та становлення особистості школяра, зміцнення взаємовідносин у дитячому колективі.
─ Відповідність методики проведення заходу виховним задачам, віковим і індивідуальним особливостям учнів, рівню розвитку колективу.
· Підсумковий етап.
─ Підведення підсумків заходу. Ґрунтовність висновків, зроблених в ході заходу і по його завершенні, їх відповідність темі, меті і задачам заходу.
V. Загальні висновки.
· Відповідність рівня організації заходу визначеній меті (реалізація виховних, пізнавальних і розвивальних можливостей заходу).
· Ставлення школярів до виховного заходу, ступінь їх задоволення.
· Витриманість в часі.
· Дотримання гігієнічних вимог до здійснення виховного процесу.
· Доцільність та ефективність добраної виховної технології.
· Висновки, пропозиції, рекомендації щодо організації, змісту й методики проведення виховного заходу.
Комментариев нет:
Отправить комментарий