Внутрішньошкільний контроль


Мета внутрішкільного контролю полягає в:

·                зборі оперативної та стратегічної інформації для створення системи внутрішкільної педагогічної інформації;
·                своєчасному виявленні й виправленні, попередженні збоїв, помилок і недоліків у організації та здійсненні педагогічного процесу;
·                допомозі вчителям у підвищенні педагогічної майстерності, в оволодінні сучасними технологіями, ефективними методами навчання і виховання;
·                підвищенні рівня навчально-виховної роботи та її конкретних результатів;
·                поширені передового педагогічного досвіду;
·                упорядкуванні системи та переведенні її в новий якісний стан.

На сучасному етапі в умовах демократизації школи суттєво змінюються функції внутрішкільного контролю.

Функції внутрішкільного контролю

1.      Інформаційна – створює правдивий масив інформації про якість освіти в ЗНЗ.
2.      Діагностична – фіксує реальний стан освіти у навчальному закладі.
3.      Прогностична – виявляє стратегію та тактику розвитку освіти у навчальному закладі.
4.      Управлінська – впливає на мету, зміст та методи управлінської діяльності.
5.      Педагогічна – вибудовує цілісність процесу навчання, виховання та розвитку учнів.
6.      Адаптаційна – мінімізує негативні наслідки сучасної ситуації, що дає можливість створити середовище розвитку дитини.

Форми і методи контролю

Демократизовані форми контролю
Найбільш відповідні їм класичні форми контролю
Інші класичні форми контролю
1
адміністративний
класно-узагальнюючий
попередній
оглядовий
персональний
тематичний
фронтальний
2
колективний
фронтальний
тематичний
персональний
оглядовий
3
взаємоконтроль
персональний
оглядовий
тематичний
попередній
4
самоконтроль
персональний                  (до себе самого)
потенційна готовність до високих результатів контролю в будь-якій формі

На практиці в нашій школі склалися певні форми, традиції відвідування уроків для отримання найбільш об’єктивної картини рівня викладання, якості навчальних досягнень учнів. Це:

·        відвідування всіх уроків в одного вчителя, відведених на вивчення певної теми водному класі (вивчення системи уроків);
·     відвідування всіх уроків в одного вчителя протягом навчального дня в різних класах (вивчення відповідності методичних прийомів віковим особливостям учнів);
·              відвідування всіх уроків в одному класі протягом двох-трьох днів (класно-узагальнюючий контроль);
·                відвідування уроків у різних вчителів і в різних класах з метою вивчення певного питання (тематичний контроль);
·    відвідування уроків в експериментальних і контрольних класах (у разі потреби) для визначення ефективності запропонованої методики викладання.



Експертний контроль за веденням учнівських щоденників

Клас ____________________кількість учнів у класі _________________________
Класний керівник ______________________________________________________
Дата перевірки ________________________________________________________
Мета перевірки ________________________________________________________
_____________________________________________________________________
Кількість щоденників___________________________________________________
Висновки_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Рекомендації
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Схема аналізу виховного заходу

І. Загальні відомості.
·        Тема виховного заходу. Актуальність теми, її вмотивованість. Відповідність віковим особливостям, запитам, інтересам дітей.
·        Мета заходу, її чіткість, конкретність, доступність всім учасникам виховного процесу. На  розв’язання яких виховних задач спрямована.
·        Форма заходу. Доцільність вибраної форми.
·     Відповідність меті  виховання рівню розвитку дитячого колективу, віковим особливостям дітей.
·        Дата проведення заходу, школа, підрозділ керівника.

ІІ. Підготовка заходу.
·        Ініціатори та організатори виховного заходу.
·        Участь дітей у підготовці і проведенні заходу: масовість, активність, самостійність, ініціативність, відповідальність.
·        Роль класного керівника  у підготовчому процесі та  проведенні виховного заходу: стиль і тон спілкування з учнями, педагогічний такт, емоційність, активізація позитивних досягнень та ін.
·        Наявність і продуманість плану і програми заходу.
·        Якісь і доцільність оформлення місця проведення заходу.
·        Використання обладнання, наочності та ін., в ході заходу, їх доцільність, естетичне оформлення.

ІІІ. Зміст заходу.
·             Відповідальність змісту заходу меті, завдання і формі проведення. Оптимальність вибору змісту, його пізнавальна, емоційна наповненість.

ІV. Проведення заходу.
·        Організаційний етап.
─ Точність і організованість початку заходу.
─ Ставлення учнів до заходу: інтерес, активність, дисциплінованість,    культура поведінки, культура мови.
─ Підготовка учнів до активного сприйняття нової інформації.
·        Мотиваційний етап
─ Чіткість і емоційність розкриття мети і задач заходу.
─ Націлення дітей на уважну роботу, пошук відповідей на поставлені питання, формування власної позиції, висновки.
·        Реалізаційний етап.
─ Відповідність ходу заходу його програмі.
─ Оптимальність вибору методичних прийомів, використаних в ході заходу.
─ Вплив виховного заходу та становлення особистості школяра, зміцнення взаємовідносин у дитячому колективі.
─ Відповідність методики проведення заходу виховним задачам, віковим і індивідуальним особливостям учнів, рівню розвитку колективу.
·        Підсумковий етап.
─ Підведення підсумків заходу. Ґрунтовність висновків, зроблених в ході заходу і по його завершенні, їх відповідність темі, меті і задачам заходу.

V. Загальні висновки.
·        Відповідність рівня організації заходу визначеній меті (реалізація виховних, пізнавальних і розвивальних можливостей заходу).
·        Ставлення школярів до виховного заходу, ступінь їх задоволення.
·        Витриманість в часі.
·        Дотримання гігієнічних вимог до здійснення виховного процесу.
·        Доцільність та ефективність добраної виховної технології.

·        Висновки, пропозиції, рекомендації щодо організації, змісту й методики проведення виховного заходу.




Комментариев нет:

Отправить комментарий